امکانات ویپ

یک لایه بصری مبتنی بر رابط گرافیکی سیستم اطلاعات جغرافیایی بصری مبتنی بر رابط گرافیکی سیستم اطلاعات جغرافیایی ، ساده و در عین حال قدرتمند، برای ساخت، مشاهده ، و اصلاح پیکربندی فراهم می کند. کاربر شماتیک منطقه طرح خود را با "کشیدن و رها کردن" اجزا به داخل سیستم ، طراحی می کند. این عناصر می توانند توسط Arcview و یا دیگر فایل های استاندارد GIS همپوشانی شوند. داده ها در تمامی قسمت ها را میتوان با کلیک بر روی نماد مورد نظر در قسمت شماتیک ویرایش نمود کاربر می تواند در هر جایی از ویپ با کلیک کردن روی تب کمک(هلپ) از مدل مشورت و توضیح بگیرد. در سراسر برنامه پیغام هایی و اعلان هایی به شما در کاربرد صحیح مدل مشاوره می دهند. با سیستم گزارش دهی بسیار انعطاف پذیر و جامع ویپ، کاربر می تواند به عنوان خروجی گرافیکی، جدولی یا نقشه بر اساس گزارش سفارشی ارایه دهد. و انتخاب کنید از بین تعدادی از گزینه های قالب بندی (به عنوان مثال ، واحد متریک یا انگلیسی، سال ، سطح مطلق، درصد سهام، و یا نرخ رشد). پیکربندی گزارش خاص را می توان به عنوان "مورد علاقه"، که می تواند به ترکیب "مروری" و یا خلاصه، از شاخص های کلیدی سیستم است ذخیره کرد؛ این مرورها پس از آن می تواند به سرعت برای بررسی مورد بازیابی قرار گیرد.

ویپ به زبانهای زیر در دسترس است ( برخی به طور کامل ترجمه نشده): انگلیسی, عربی, چینی, فارسی, فرانسوی, یونانی, کره ای, پرتغالی, روسی, اسپانیایی و تایلندی. در منو ویپ امکان انتخاب و تغییر زبان به زبان های زیر وجود دارد. ارتباط با ما اگر می خواهید عضو شوید داوطلبان دیگر برای یاری نمودن در ترجمه به این زبان و دیگر زبان ها

نکات برجسته

  • سیستم برنامه ریزی یکپارچه منابع آب
  • ساخته شده در مدل های : رواناب و نفوذ، تبخیر و تعرق، نیازهای محصول و بازده، اندر کنش آب های سطحی و آبهای زیرزمینی و کیفیت آب
  • محیط گرافیکی GIS محور با قابلیت کشیدن و رها کردن (drag and drop)
  • قابلیت مدل سازی با تعدادی از توابع ساخته شده
  • متغیرها و معادلات تعریف شده توسط کاربر
  • ارتباط دینامیکی به مدل های دیگر و صفحات گسترده
  • برنامه خطی گنجانده شده در نرم افزار معادلات مربوط به تخصیص آب را حل می کند
  • ساختارهای داده ای انعطاف پذیر و قابل ارتقا
  • سیستم گزارش دهی قوی شامل اشکال، جداول و نقشه ها
  • راهنمای کاربر و کمک حساس و دقیق نسبت به محیط
  • Minimal requirements: runs under Windows XP, Vista, 7, 8 or 10 with 256 MB RAM

ساختار


ویپ متشکل از پنج دیدگاه اصلی می باشد

شماتیک - ابزارهای GIS مانند کشیدن و رها کردن ("drag and drop") اجزای سیستم در محل مناسب خود به شما این امکان را می دهد که به راحتی شماتیک سیستم خود را طراحی کنید. فایل های ArcView و رستری و برداری استاندار GIS را به عنوان لایه های پس زمینه اضافه کنید. دسترسی سریع به داده ها و نتایج برای هر جز از سیستم.

داده ها - ابزار مدل سازی (منای داده ها) این امکان را فراهم می کند که شما متغیرها و روابط را ایجاد کرده ،فرضیات و برنامه های طرح را با استفاده از عبارات ریاضی وارد کنید و آن را به صورت پویا با اکسل مرتبط کنید.

نتایج - صفحه نمایش دقیق و انعطاف پذیر تمام خروجی مدل را می توان در نمودار ها، جداول و بر روی نقشه مشاهده شده است. فرمت های گراف و نقشه برای مشاهده انیمیشن از نتایج در طول زمان را اجازه می دهد.

جستجوگر سناریو - طراحی تعدادی خلاصه نمودا جهت برجسته کردن شاخص های کلیدی سیستم برای بررسی سریع. چگونگی تغییر نتایج در صورت تغییر داده ها را کاوش کنید.

یاداشت ها - داده ها و مفروضات خود را مرتب و منظم نزد خود نگاه دارید